Descoperind Sighisoara

http://www.lifeandtravel.ro/descoperind-cetatea-sighisoara/



Jurnal de calatorie
0

Descoperind Cetatea Sighisoara

Intr-o zi superba de Iunie, fix cand mezina familiei implinea trei ani; am plecat in zorii zilei spre gara. Dupa un drum lung cu doi copii nerabdatori am coborat din tren parca intr-o alta lume. Odata intrati in cetatea Sighisoarei, am trait impresia unei calatorii in timp. Doar hainele trecatorilor ne amintea ca nu am calatorit cu un tren al timpului.jurnal calatorie Sighisoara
Casele lipite si colorate ca intr-un joc ne incantau privirile. Doar florile vesele din ferestre trada faptul ca acele case vechi sunt locuite.
Mi-a placut indeosebi o terasa inedita si plina de viata; ciudat cum natura invie atmosfera din cetate.
In prima zi ne-am incumetat sa urcam cele 175 de trepte ale Scarii scolarilor (fie vorba intre noi, in Sighisoara nu ai nevoie de abonament la sala). Aceasta scara construita in anul 1642 pentru a proteja copii ce mergeau la liceul J. Haltrich a avut initial 300 de trepte. Astfel copii isi faceau gimnastica de dimineata. O idee inedita a oameniilor din acele vremuri, scara fiind ferita de inghetul iernii si ploi datorita acoperisului. Un adevarat monument care poate fi vizitat gratis. Ceea ce nu se poate spune si despre Biserica din capatul scarii. Desi nu ai voie sa pozezi in interior, ghidul explica atat de frumos incat iti dai seama ca suma platita la intrare este infima. Si astfel pleci mai bogat spiritual pentru ca tocmai ai vizitat Biserica din Deal, cel mai valoros monument arhitectonic al Sighisoarei, fiind unul dintre edificiile reprezentative ale stilului gotic din tara noastra.jurnal calatorie Sighisoara
Mi-ar fi placut sa vizitam si Turnul cu Ceas, o cladire fabuloasa din exterior; 64 m inaltime. În 1677 a fost renovat turnul, şi au apărut şi grupurile de statuete din lemn. Figurinele de 0,80 m, spre oraşul de jos reprezintă simboluri ale zilelor săptămânii, iar spre cetate, pacea, justiţia şi dreptatea. As fi vrut sa vedem mai ales cele două figurine care vestesc ziua şi noaptea. Dar pentru ca in ziua aceea era Rusaliile, turnul era inchis. Ne-am bucurat insa mai mult de peisaj.
Intalnirea cu Toboşarul Cetăţii a fost delicioasa; ne-a aruncat repede o remarca cu privire la inteligenta din ochii copilului calaret din carca tatalui, Am zis. Abia dupa ce a trecut de noi ne-am dezmeticit… parea cazut dintr-un basm.jurnal calatorie Sighisoara
Am admirat curiosi: Turnul Tabacarilor, Turnul Cositorarilor, Turnul Macelarilor, Turnul Cojocarilor, Turnul Croitorilor, Turnul Cizmarilor, Turnul Fierarilor; am si ratat cateva Turnuri furati de statuia lui Vlad Tepes, apoi de un magazin de artizanat magnific chiar la parterul cladirii unde se spune ca a locuit Vlad Dracul, tatal lui Tepes; n-aveti cum sa ratati vampirul din strada ..probabil turistilor straini le place, mie nu. Casa intre timp a devenit restaurant.
Ne-a placut sa vizitam Sighisoara si ne vom intoarce cu siguranta in Cetate , dar in perioada Festivalului Medieval.
Descopera si alte jurnale de calatorie primite de la cititorii nostri!
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l si prietenilor!
  • googleplus
  • linkedin
  • pinterest

There are 0 comments

Leave a comment

Want to express your opinion?
Leave a reply!
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *
Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie