Etichetarea

Da si oamenii poarta etichete ... si acestea sunt prinse undeva in creier pentru muuult timp.
Pentru adulti sau parinti, invatatori si profesori e usor sa spui: e afon, neatent, prost, nu stie sa danseze, n-are voce, n-are talent la desen, e dezordonat, imprastiat, nesimtit, imputit.

Am purtat si eu cateva etichete la randul meu si cel mai rau e ca si eu le pun copiilor mei etichete pe care stiu ca nu le merita ( de obicei le lipesc la nervi). Cand lipesti o  eticheta de obicei dai cu scuipat si s-a lipit dar cand o dezlipesti ...se rupe si raman urme urate.
Cand eram copil si dansam sau cantam impreuna cu sora mea, toti adultii susoteau ( iar eu ii auzeam) ... "ce bine danseaza pitica, aia mare e pe langa rau...seamana cu tac-su"  ( tata prin dans intelege sa sara ca o minge pe arcuri) sau ,, opreste-te din cantat ca ne spargi geamurile!!!!".
De-asta nu m-am facut educatoare...visul meu de copil, petru ca la pedagogic proba eliminatorie era ,,vocea". Insa cu stupoare am fost selectata in clasa a 9a in corul liceului, vocea 1 (aia cea mai inalta) si imbracata in Sfanta Parascheva defilam impreuna cu celelalte colege coriste si cantam  corul sclavilor  din nabuco. O vreme am crezut ca si dna de muzica e afona ... Cand am inceput sa cant copiilor mei cantece de leagan mi-am dat singura seama ca nu sunt chiar atat de afona, asa cum crezusem 25 de ani.


Imi aduc aminte si de o fata frumoasa, care tot timpul prin comparatie cu sora sa i se spunea ca ea nu e asa de frumoasa si la un moment dat si-a intrebat mama:

- Am auzit ca ...copii care sunt urati mici vor fi frumosi cand se fac mari.
iar mama ei i-a raspuns
- Urat te nasti, urat mori.

Si toata viata ei s-a considerat un om urat desi era o frumusete de fata; astfel tot timpul a avut standarde joase, chiar si cand s-a casatorit. Iar acum cand ne uitam pe poze si copiii mei ii spun ,, vai ce frumoasa erai, ce par lung si blond aveai!!" ea le spune ca nu e adevarat ...caci ea a fost uratica.


Prin postarea asta vreau sa -mi promit ca nu-mi voi mai eticheta copiii.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie