Dimineti de mama

Imi plac diminetile mai ales cand ma plimb linistita prin parc si admir cerul si frunzele copacilor, cand aud pasarelele cantand...dar stai...stop....asta e din alt film.

La mine dimineata-i haos,  pun cafeaua pe foc in timp ce ma spal pe dinti, ma spal pe fata in timp ce-mi trag blugii pe mine, pregatesc micul dejun pentru copilul cel mare, spal vasele, si imi aduc aminte sa-mi iau medicatia... apoi ii indes copilului cel mare un cub de branza pe gat si-i dau antibioticul...ea inca doarme ...eu nu...
Daca mergem la gradi, copilul cel mic nu se trezeste usor si cand se trezeste o face zgomotos ( trebuie sa mentionez aici ca sotul- tatic e dupa tura de noapte- zilnic), in urlete de opereta si cu lacrimi de foc...nu chiar...tot cu lacrimi....ma umplu de nervi, o duc la toaleta, incerc sa o spal pe fata in timp ce urla si da din maini ca vrea sa stea acasa...iau hainele sa o imbrac, mai sunt 5 minute pana la decolare:
_ N-o vreau p-asta cu buline, o vreau pe cea roz cu fluturi
_ Nu vreau colanti, vreau dres...
Intre timp se treeste si copilul cel mare si ma intreaba.
_ Ce faci mami? de ce e galagie?
Raspund pe repede inainte
_Plecam la gradi si la serviciu; culca-te, cand te trezesti sa-ti mananci micul dejun si sa te apuci de teme, sa citesti si lectia la istorie si sa fii cuminte la scoala.
O imbrac repede, ma incalt in fuga si agat geanta cu mana in timp ce ies pe usa, intr-un fel de tornada.
Pe drum mergem precum Pacala, cand pe jos, cand in carca, cand in brate...taraim geanta dupa noi si daca ploua ne mai incurcam si in umbrela, e haios daca nu ar fi dureros de obositor pentru mine.
Ajungem la gradi si o doamna ne spune in usa:
_ Mamica, va rog sa veniti mai devreme...
_ Mai devreme de atat...abia e 8.05.
O schimb, transpir, ea urla si suspina, in sfarsit mi-o ia doamna si plec spre serviciu...la serviciu am un scaun pe care stau 9 ore ....abia astept sa ma intalnesc cu el.

Azi n-am fost la gradi ...caci de ...asa-i in preajma votarii.... doar ca noi parintii tot la serviciu mergem... si astfel dau remote pe rutina de vacanta.
Aman alarma telefonului de 3 ori si incerc sa mai fur putin somn, pun cafeaua pe foc , pregatesc micul dejun pentru cei doi iezi cucuieti, spal vasele si ma imbrac, merg pe varfuri ca o balerina de 70 de kg si incerc sa trag apa la toaleta pe silence, sunt deja imbracata si nici nu stiu cand s-a intamplat asta...e 8.10, iar e tarziu in puii mei; ma incalt repede si ma indrept spre usa..aud:
_Mamiii!!!
Inlemnesc, poate daca nu ma misc va adormi la  loc..
_ Mamiii!!!!
Ma abtin sa raspund, poate se culca si pot sa fuggggg ca e tarziu...
_ Mamii!! si incepe sa planga
Ma descalat si incerc sa-mi tin tonul nervos transformandu-l:
- Da, draga mea, ce e?
_ Unde pleci?
- La serviciu.
- Si eu nu merg la gradi?
_NU, azi stai acasa cu tati si cu Ana.
- De ce?
- Pentru ca asa e mai bine
- Stai si tu cu noi.
_ Nu pot trebuie sa plec, culca-te! sa visezi frumos..o invelesc
Se intoarce si inchide ochisorii ...incerc sa ies din camera.... aud iar
_ Mamii, mai sti cand eram eu la tine in burtica?
_ Da mami, stiu. (Doamne ce repede a trecut timpul, si ce bine era atunci); da mami si zambesc, imi aduc aminte
_ Si mai stii ca eu eram printesa si ma luptam cu o veverita si ma ajuta Ana?
_E 8 si 20, culca-te, am plecat , te pup , pa ...

Ziua e prea mica pentru mine, eu plec si ea de fiecare data plange; inteleg abia dupa 11 ore cand ma intorc acasa...si cineva ma imbratiseaza in usa doar pentru ca ma vede, doar pentru ca sunt.
_Mamiii, mamiii, te-ai intors, mi-a fost dor de tine!
_Si mie iubita mea, hai sa ne spalam pe maini, sa facem ceva de mancare, sa punem masa, sa mancam , sa strangem masa, sa ne imbracam in pijamale....eu am adormit deja ...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie