Cordonul ombilical

Mi-am adus aminte de o lectura de prin clasa a 2a cand caprioara isi dusese puiul la marginea padurii si-i spunea ca e timpul sa plece singur in lume.
In cazul meu cordonul a fost rupt la 6 luni, reinnodat la o alta mama,sfartecat peste 21 de  ani si reinnodat pe la 22  de mama initiala; lipit cu super glue si tinut asa pana cand doar m. ne va desparti. 
Acum l-am extins ...catre copii mei; imi aduc aminte ca atunci cand am lasat-o pe A. la gradi innebuneam pe toata lumea cu telefoanele..din 10 in 10 minute..ai luat-o? , a mancat?, o doare ceva?, ai schimbat-o? a baut apa? ..uau, are febra?? in 10 minute eram acasa....
In concediul precedent...scurt si parca petrecut candva inainte de vremuri m-am dat seama ca sunt o mama cicalitoare, un ghimpe in coasta, a pain in the ass..mai exact...
Asadar am  renuntat sa mai tip din 2 in 2 minute...lasa aia, nu pune mana pe aia, sterge-te (cu spala-te pe maini inca am ramas setata), pune aia la loc, lasa apa, nu mai face firimituri, schimba papucii, lasa desenele, pune incaltamintea la loc, mananca tot, bea apa, lasa aia, pune-o paia, nu ai voie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Asadar in casa nu e nicio schimbare ...camera e la fel de dezastru doar ca atunci cand spun Strange jucariile! parca ,  parca le mai strange...daca mai adaug si ,,dupa ce le strangeti, mergem pe strada" e mult mai bine.
Ieri au vrut sa mearga la magazin sa cumpere apa minerala.
Se incaltau tacticoase.
- Unde mergeti?
- Sa luam apa minerala?
- Aveti bani?
- NU.
- Ma duc sa-i cer lui tati.
Dupa 30 de secunde M. iese tacticoasa.
- Ana, uite mi-a dat tati 10 lei.
Au plecat, au reusit sa deschida si zavorul portii pe care imi pusesem toata baza. Dupa 1 minut am iesit dupa ele...mergeau tacticoase, tinandu-se de mana....fericite parca (asa mi se parea mie) ca au scapat de Bau-bau...din cand in cand se uitau in urma....parca nu le venea sa creada ca nu sunt in spatele lor. Eram ..dupa masini, lipta de garduri, in spatele trecatorilor si dupa toneta de inghetata. S-au intors cumintele si extaziate acasa. Am aflat ca Ana poate sa duca sticla de apa intr-o mana fara sa se vaite si ca Mara poate merge singura pe jos fara sa se tavaleasca tipand ,, vreau in brate sau in carca"... Deci se poate!!!
Ajunse acasa, ma strigau si ma cautau sa-mi dea restul....eu eram in spatele lor creandu-le ideea ca am rupt cordonul.....teoretic am inceput sa-l desir...practic e acolo  si-l dau cu cerneala invizibila.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie