Discriminarea

Tot aud de nush ce fundatii care ajuta rromales ha or de.... trebuie sa va spun ca nu de mult ii tratam de la egal la egal.imi era mila de ei.insa timpul si timpurile m-au inrait. In timp ce eu plec in fiecare dimineata la lucru, ele ( in general ele) isi fumeaza cafeaua in liniste apoi croseteaza covorul de seminte din fata portii in timp ce sta la barfa cu alte trei sub pretextul ca isi supravegheaza cele trei odrasle murdare si cu muci lipiti pe fata. Cand ma intorc seara, le gasesc acolo, in timp ce copii calaresc biciclete daruite de oameni cu suflet mare. Chiar daca copilul meu ma roaga de doua luni de zile sa-i iau bicicleta, n-are culoarea necesara pentru actele de caritate ale binevoitorilor.

 
Nu ma mai pot declara o anti-rasisita pur sange; si nu stiu cat de mult e vina lor.....Acum cativa ani ma bateam cu pumnul in piept spunand ca n-au nicio vina, noi suntem rai caci ii discriminam.
Acum revin:  NOI SUNTEM DE VINA CA NU-I PUNEM LA MUNCA.
Daca chemi un cersetor sa-ti spele geamurile casei iti garantez ca-ti va cere mai mult decat face.

Am auzit o stire care m-a revoltat... o mama rromales primeste 50 Ron pentru ca isi duce copilul la gradinita...in timp ce sta acasa si mai coace vreo doi...in timp ce eu dau jumatate din salariu la o gradinita de stat pentru a-mi tine copilul in gradinita, in timp ce un copil cu dizabilitati primeste 40 de ron pe luna - in timp ce cheltuiesc ( cca 400 ghete ortopedice, 900 +140 - control oftalmologic si ochelari, medicamente si alte controale si maruntisuri.... dosare ...etc ) ca sa nu mai spun ca nu ne permitem nici material nici temporal sa mergem la fizio sau kineto- terapie.
Sa va mai spun ca alerg un an intreg pentru un dosar pentru care copilul beneficiaza de un profesor de sprijin mai mult absent decat prezent in scoala; sa va mai spun ca-mi iau concediu pentru a merge cu ea la consultatiile medicale? - o zi pentru trimiteri, o zi neuro, o zi ortoped, o zi oftalmo, o zi cardiologie....nu ne mai ramane timp de ecografii sau analize de sange...abia daca mai putem trata o raceala .... la rinichi.
In timp ce pe ei ii cauta fundatiile, pe noi nu ne-a intrebat nimeni nimic...ne descurcam? avem nevoie de sprijin? ...ba chiar am fost judecati ca nu mai mergem la logopedie ( o ora pe saptamana ...in mijlocul zilei, impreuna cu inca 5 copii cu alte defecte de vorbire) de unde culmea mai plecam si cu teme pentru acasa.
Am fost stupefiata cand in clasa intai, doamna invatatoare i-a intrebat pe cei doi parinti rromi ( caci de ei nu aveau obligatii, puteau veni amandoi in prima zi de scoala) imbracati in treninguri noi de la Nike, daca-si permit rechizitele si pentru ca saracii nu puteau, au completat o cerere .


Da , recunosc, poate sunt foarte revoltata prin comparatie  cu situatia mea. Stiu ca ei trebuie integrati pentru a avea cine sa munceasca maine....CREDE CINEVA ASTA???!!!!!! VOR MUNCI EI CA SA LUAM NOI PENSIE?????

Cunosc psihologia lor, ii vad in autobuz cum isi invata puradelul de 2 ani sa sustraga banul; Ii vad cum sunt ocoliti de controlori in autobuz, ii vad cum scuipa, arunca, injura ...... si stiu ca da 5 % din ei nu sunt asa. 
Atat cunosc eu 5%  educati, muncitori, respectuosi....Lor , celor 5% le cer scuze

Nu continui ...sunt mult prea nervoasa si am luat-o mult prea personal




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie