HOTUL DE CARTI

De data asta nu am citit cartea ci am vazut filmul, din intamplare. Probabil ca cineva acolo sus s-a gandit ca trebuie sa-l vad. Acum stau in dubii ...sa-mi cumpar si cartea?!

Filmul e realizat extraordinar de bine, apreciez ca dialogul e in engleza desi sunt strecurate cuvinte in germana tocmai pentru a intelege mai bine.

Daca ati spus macar odata in gand in viata voastra ,, I HATE HITLER!!!!"  trebuie sa vedeti fimul daca n-ati spus-o pana acum, e cazul sa o faceti.

Nu o sa povestesc filmul, nu fac recenzii doar va spun ce am simtit. Am ras si am plans cu aceeasi pofta. Sfat: NU folositi rimelul in ziua in care mergeti la film!!!
Am invatat si mi-am ciobit creierii .... 

Nu as cumpara niciodata cartea ,, Mein Kampf", si daca as cumpara toate editiile ar fi doar pentru a face un foc bun. Nici la vremea ei cartea nu a fost cumparata decat prin constrangere.
Mi-am dat seama din nou ca dementa umana e maxima ...filmul incepe chiar pe modul meu de a gandi ceva de genul " Oricum intr-o zi vei muri", nu va speriati ...oricum asta se va intampla inevitabil intr-o zi fie ca vreti, fie ca nu vreti, fie ca radeti sau plangeti.....
Mi-a placut rigiditatea nemteasca de fatada, oamenii simpli cu trairile lor simple ingroziti sa simta si sa gandeasca cu voce tare ( am trait si eu asta pe vremea comunismului ) cand tata imi interzicea sa vorbesc despre ura lui pentru sistem, despre Europa libera pe care o ascultam la radioul nostru Pacific lung de un metru si ascuns in bucatarie pe frecventa interzisa.
Am vazut indoctrinarea copiilor prin cantece si poezii, pe care am trait-o in comunism in timp ce cantam ,, trei culori cunosc pe lume" in fiecare dimineata la scoala .... si n-am sa uit cum imi interzicea tata sa memorez poeziile patriotice   ( Ii spui tovarasei ca nu te-am lasat eu, s-o inveti..) 

Si ca sa nu spuneti ca nu v-am spus nimic despre film o sa divulg un detaliu sau doua.

Mi-a placut rasnita de cafea, biblioteca,  ochii copiilor, jocul cu zapada, libertatea de a privi stelele si ,, vorbeste cu ochii"

cam atat .... Was ist das?



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie