Vine , vine .....brrr iarnaa abia apoi primavara

Inca o zi, inca o luna, inca un an ... timpul nu trece ci noi trecem prin el...pacat ca rareori stim sa trecem prin timp. De obicei il fugarim disperati si nu pentru a face prea multe, alergam in cerc ca bezmeticii pentru o felie de paine, un sapun, o bere, si patru mici la gratar. Cand eram copil abia asteptam iarna si pe Mos Gerila caci pe vremea mea......... :)) avea alt nume mos Craciun ...mi se parea ca trece asa de greu iarna si niciodata nu intelegeam de ce bunica zicea inca de la primii fulgi de nea ,, Arza-o-ar focu de iarna,, culmea ..de cele mai multe ori spunea asta cu bratul plin de lemne ca si cand intentiona sa-i dea foc iernii numaidecat. Mie imi placea caldura sobei, serile in care mancam mere pe care bunicul le felia tacticos cu briceagul, mancare facuta pe plita sobei din casa, diminetile in care totul stralucea de zapada alba si pomii zaceau incarcati de frumusetea aia de mantie alba, covrigii incalziti pe plita, colindele, linistea surda zbuciumata de scartaitul zapezii, carnea afumata si fripta la gura sobei. Nu simteam frigul niciodata si nici apa din cizme caci de prea multe ori la sanius ne intra zapada cam peste tot ...si cand veneam acasa ...descoperirea tragi-comica a picioarelor, cizmelor si ciorapilor uzi fleasca nu o intelegeam ... nu intelegeam decat ca cizmele alea stateau cam mult la uscat si sincer nu aveam nevoie de ele uscate cand iarna statea atat de putin la noi in tara. Acum...infofolim copiii la maxim ..abia mai vezi cate unu iarna la sanius ,,si chiar daca au 3 perechi de manusi si inca doua incaltari de schimb parca tot nu sunt bine asigurati. La primul stranut ii ducem la doctor si -i indopam cu homeopate sau cu ce avem ....Acum detest iarna..mi se pare prea lunga, prea rece si prea fara rost...zapada e murdara si sleioasa...caldura nu-mi pare niciodata suficienta iar sarbatorile de iarna imi amintesc ca mai trece un an peste mine...abia a fost revelionul trecut si acum vine altul. N-am inteles niciodata de ce oamenii fac atata mancare pentru revelion si n-am inteles cum pot incepe planificarea revelionului inca din August.... Revelionul nu mai e demult pentru mine o bucurie ci doar o masa prea incarcata pentru o noapte ...un televizor ce sta pe post de instalatie de pom in cautarea a ceva mai bun si cearta pe ,, mai bine lasa-l aici,, . Doamne, ce-mi placeau programele de revelion cu anecdotele alea care si acum au gust...cu Dem Radulescu, Puiu Calinescu, Nae si ...imi scapa,,cu Corina Chiriac si Angela Similea.....fara sampanii si prajituri dar cu bucurie in suflet, cu zambete si dragoste ..fara crisparea nimanui ca n-a luat banii, n-a luat prima sau ca pe 2 incepe munca, fara gandul la facturi neplatite, la rata dupa 15, la cauciucurile de iarna sau la raportul anual nesatisfacator de la serviciu.
Noroc ca vine si  Craciunul ...imi place impodobirea bradului si sclipirea din ochi a copiilor (pana anul asta unu ..de anu asta vor fi doi) cand il vad pe mos si cand deschid cadourile ... prea multe ce-i drept si parca tot nu ne ajung banii sa luam tot ce vrem si pentru cine vrem ... in fiecare an am impresia ca exageram mai ales ca mai participa si bunicii si matusa ....asa ca ...umplem sacul prea tare si sincer un copil caruia i se cumpara lunar, saptamanal jucarii cum se mai bucura acum de cadourile de Craciun? Alex e destul de mare insa mie imi place ca ea inca mai crede in Mos Craciun...mosul asta face parte din bucuria copilariei,,as putea sa-i explic cum stau lucrurile ..caci singura nu stiu daca se va prinde in urmatorii ani.Cunosc parinti care le-au spus copiilor inca de la 4 ani ca mosul nu exista ...mi se pare trist, imi place adevarul dar consider ca li se fura bucuria celei mai frumoase minciuni. Eu imi amintesc cu cata emotie il asteptam pe mos ( mama) si cat de emotionata eram in prezenta lui.
- Mami, ce pacat ca nu ai fost, avea mosul niste ochi albastri ca ai tai...
Apoi cand am aflat cine, ce si cum asa ca am avut grija sa se prinda si surioara mea mai mica cum stau lucrurile ...asa ca am inceput sabotarea Craciunului ..jucandu-ma cu ea de-a Mos Craciun ..astfel ca aproape zilnic puneam jucariile intr-un sac si imi puneam o barba alba ,,,zi de zi  jucandu-ne ..atunci cand a venit Mosul  ea a crezut ca si mama se joaca cu ea ...doar avea acceasi ciorapi ca mama ....asa l-a demascat pe mos.
De cand e Alex am avut cateva aventuri cu mos Craciun ,,,de vreo cativa ani la noi in cartier in serile de iarna nu avem curent ..mai ales in seara de ajun cine ar putea sa aiba nevoie de asa ceva??...asa ca intr-un an ...sacul care urma sa fie umplut de cadouri a fost luat din garaj la lumina lunii...cum luna nu stralucea prea tare ..s-a nimerit chiar sacul in care se adusese carnea de porc de la tara..astfel ca-n momentul culminat ne tineam de nas si radeam la maxim caci am inceput sa facem glume pe seama mirosului emanat de mos...si mosul radea cu lacrimi ...asa ca l-am grabit spre iesire iar el ne lasase si sacul ...apoi l-am aruncat zicand ,, -Ia-ti mosule si sacul!!! ca nu mai putem,,
In alt an ...cand Alex era foarte emotionata si noi foarte distrati ..in loc sa-i spun ,, -Mosule, sa sti ca Alex nu a fost asa cuminte,, am zis: ,, Buni, sa sti ca...,, si sigur asta nu mi s-a intamplat din cauza intunericului.....apoi a vrut si mosul sa spuna ....,,Hai la mosul,, dar in loc de asta a zis,, Hai la buni! ,, eram toti pe jos de ras...radeam cu lacrimi ...si mosul radea . Anul trecut cand m-a sunat sotul intr-o seara oarecare de decembrie sa -mi spuna ca nu poate face temele cu Alex pentru ca nu avem lumina ...Alex tipa fericita prin casa..,,Vine mosu! Vine mosul!,, Cum as putea sa renunt eu la singura minune care mai imi tine bucuria sarbatorilor in suflet?! cum as putea sa renunt in mod constient la asta?! si totusi e o minciuna .... dar si minciunile sunt bune si frumoase uneori. Urasc minciuna si de cele mai multe ori o recunosc din prima si o spanzur nervoasa ....nervoasa ca cineva m- a subestimat crezand ca o sa cred asemenea prostii......si totusi ..mi-ar placea sa mai cred in Mos Craciun.
Iar faza cu lumina cred ca e cea mai buna parte pentru ca altfel n-am petrece nicicand seara de Ajun la lumina lumanarilor.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie