Amintiri din copilarie- Radio - TV

Imi amintesc serile de vara la tara...copilaria de dinainte sa descopar discoteca ( cu nume de club acum), seara cand intunericul saruta lumina de noapte buna si cand totul capata o culoare romantica...verdele se inchidea la culoare iar regina noptii stapanea teritoriul parfumului romantic, imi amintesc iernile cand in casa ardea focul si bunica fierbea mancarea pe plita sau cand bunicul frigea carnea afumata la gratarul din soba, domnea linstea iar pe fereastra vedeai copacii imbracati cu zapada ca si cum iarna le luase masuri de haina noua...si indiferent de anotimp imi amintesc radioul la care bunicul asculta meciurile si injura la golurile nedorite, cand tata cauta frenetic Europa Libera si incepea sa discute aprins cu bunicul problemele politice, tata un rebel convins, un anticomunist revolutionar iar bunicul un om multumit ca sistemul l-a ajutat sa-si castige o paine buna pentru el si familia sa....pentru un copil aproape orfan comunismul a fost primul lucru bun din viata lui. Eu savuram seara piesele de teatru ...imi placeau vocile, sunetele si deseori eram fericita la piesele cunoscute cand imi dadeam seama ca asa imi imaginasem si eu lucrurile cand citisem nuvela sau cartea... duminica dimineata ma trezeam cu cate  o poveste gen Tom Sawyer la radio...era superb. Cand radioul cel vechi s-a stricat, prioritatea primoridiala a fost achizitionarea unuia nou, asa ca bunicul si bunica au plecat la Valeni cu noaptea in cap sa cumpere radiou...au venit acasa cu un radio mai mic si negru ...Doamne ce frumus mi se parea ...iar antena se asorta cu dunga argintie de pe el.....mai frumos era ca acasa la parintii mei aveam un radio imens ( primit mostenire probabil) un pacific asa se numea si cred ca avea jumatate de metru cu ramele de lemn asemenea televizoarelor pe lampi..ma fascina.,era fixat in bucatarie..trebuia sa finebun sa vrei sa-l muti.....pacat ca l-au aruncat cand si-au luat un casetofon modern, argintiu, rusesc....si care putea fi plimbat dintr-o camera in alta...casetofonul ala a fost iubirea mea mult timp, la el iregistram si ascultam casetele, la el derulam inainte si inapoi ca sa inteleg versurile, la el ima autoinregistram lectiile mai grele si tot el mergea noaptea cand dormeam si -mi reda lectiile..pentru ca auzisem eu ca ...creierul functioneaza si noaptea...din cauza lui zbierau vecinii cand am descoperit Metallica Guns si Nirvana dar si cand am descoperit Bug Mafia...el ne-a cantat Lambada la sfarsitul clasei a 4a ...si l-am uitat cand tata mi-a facut cadou combina, la 18 ani.....o chestie destul de mare si greu de urnit din loc- aici se aseamana cu Pacificulș Cd-ul i-a mers vreo trei luni, partea de casetofon desi functionala acum a devenit inutila ..si uite asa m-am ales cu un mega radio care ne trezeste dimineata cu Rock Fm si Radio Itsy -Bitsy ....isi mai aduce cineva aminte de Radio Contact?
Acum nu cred ca se mai emite teatrul radiofonic..chiar daca sunt atatea posturi in FM...si desi teatrul l-as putea asculta si pe internet...farmecul nu mai e acelasi, in plus nici nu cred ca as sti ce sa caut..pe fetita mea aproape o plictisesc povestirile asa fara imagini si nu e de condamnat cand traim in era desenelor animate. Cand bunica incepea o povestire cu ,,pe vremea mea,, aproape ma enervam...ce n-as da acum sa mai inceapa o povestire de a ei ..cu orice fraza... Dar pe vremea mea ....abia vedeam un Tom si Jerry la pranz iar apoi dupa revolutie..parca la 19.30...fugeam toti de la joaca ca apucatii sa prindem Testoasele Ninja sau Sandy Bell..apoi a inceput si in timpul zilei sa se emita Pif si Hercule...Acum sunt minim 4 canale de desene animate, mai tragem si noi de pe net un Disney clasic si mai cumparam si dvd-uri eventual ...oare de ce isi va aminti fiica mea cand va fi mareȘ Scooby - Doo, Winnie the Pooh, Bakugan, Ben Ten, Titanii, Manny Iscusitul samd??? Nu stiu ....dar stiu sigur ca cel putin trei generatii isi amintesc si se pot uita la orice varsta la Tom si Jerry....si ca de obicei m-am indepartat de subiect...dar tare as vrea sa mai ascult un teatru radiofonic fara sa stau sa analizez ,, a cui e vocea?,,, sa ascult si atat ...Oricum am facut primul pas...mi-am luat (de fapt genul masculin din familia noastra a luat :D la indemnul meu) radio in bucatarie....si e minunat sa ascult muzica din adolescenta ...Unbreak my heart, You and I... I loose controll when I look at  u babe, Un actor grabit, don t worry be happy,  Wherevere u are whatever u do I ll be here waiting for u si Michal Jackson...incredibil cum o singura melodie poate sa -ti aminteasca atatea ...de la zmeura, ceai cu covrigi, aleeile imprejmuite de carciumarese, dalii si crini, fluturii colorati, cerul albastru, merele varatice si frumoasele indragostiri trecatoare care pareau singura noastra grija. Cand esti mic vrei sa devii mare ...azi as da orice ca sa mai fiu macar o zi copil....mi-ar placea ca cineva sa inventeze o masina a timpului.......mi-as da toate econimiile pentru o calatorie fie ea si de doar o ora ......si totusi n-as da nimic din tot ce am acum .......

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ALFABETUL CU NUME - poezie